tisdag 1 mars 2011

Förvärkar v 34+5

Ray Charles är förjäkla bra, lyssnar på någon samlingsplatta med honom på Spotify. Förstår inte varför jag aldrig lyssnat på honom! Man blir ju skitglad!

I gårkväll hade jag rejäla förvärkar med molande ryggslut och sammandragningar. Jag tog det lugnt, men efter två timmar ringde jag ändå till förlossningen. Jag fick prata med en, för mig, lite mjäkig barnmorska som tyckte att det vore bra om jag var gravid i en vecka till. Ja, det vore ju att föredra, tänkte jag, som om det är något att be för när det drar igång. Hon frågade även om jag ville komma in och bo där om jag tyckte mina barn blev för betungande att ta hand om, jag kunde inte säga att jag knappt tar hand om mina barn alls just nu. De har ju faktiskt en pappa också! Hursomhelst så kom jag och barnmorskan fram till att det inte fanns någon anledning att komma in om inget annat händer, slempropp- eller vattenavgång. Eftersom vi bor så nära förlossningen (30 meter), så kan man ju vänta ganska länge. Efter ett tag gick värkarna över, till min stora lättnad, kände mig för trött för någon förlossning i gårkväll. Jag tar det gärna nästa vecka då barnen dessutom är på sportlov med farmor och farfar i Vemdalsskalet.

Det känns bra att få lite förvärkar för att påmind om att snart är det dags. Jag känner mig faktiskt redo och lugn, det ska bli skönt att få det överstökat. Längtar efter att kunna ta lite promenader i vårsolen. 1 mars idag och riktigt varmt på vår vindsskyddade balkong, helt underbart!

Klockan 07.15 imorse kom Jon (kompis till Mikael) och Kerstin (vår granne) förbi och följde med Mikael och barnen på skolan och dagis. De är tillsammans med syrran och mamma våra jourhavande barnvakter. Det är ju helt fantastiskt att ha sådan uppbackning.

Idag ska jag äta lunch med Magdalena, det kanske är sista gången under denna graviditeten.

3 kommentarer:

  1. Vad fin magen är:) Spännande med förvärkar! Hoppas du får vara riktigt utvilad när d sätter igång på riktigt! Ta hand om dig:) Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Ni har verkligen bra stöt omkring er. :) Hoppas, hoppas, hoppas tvillingarna orkar vänta lite till innan de kommer ut. Håller tummar och tår att allt går bra! <3

    //Anna

    SvaraRadera
  3. *stöd skulle det vara...

    SvaraRadera