onsdag 2 mars 2011

Stabilt gravid

Tjock, svullen och stabilt gravid, fortfarande. Eftersom jag annars är smal så uppfattar jag mitt nuvarande tillstånd som ganska begränsat. Jag får knappt på mig ett par strumpor, knyta skor går inte alls. Har jag satt mig i soffan så kan det ta lite tid att komma upp på fötterna. Ändå har jag faktiskt inte blivit så enormt stor om man ska jämföra sig med andra gravida. Det blir oavsett en befrielse när graviditeten är över. Men just nu är jag ändå glad över att vara gravid lite till för att bäbisarna ska få lite mer fett på bena. Det känns bra och jag har inte haft några fler förvärkar. Idag har jag gått in i v 36, eller 35 v + 1 dag, för att vara precis. Det blåser storm i Östersund idag, min plan för dagen är att sy lite och lyssna på ljudbok. Jag har blivit lite besatt i att sy mössor, fick en ny leverans tyg igår. Jag har även paralellt börjat sticka en multifunktionell halsduk, den blir superfin om den hinner bli klar.

3 kommentarer:

  1. Trodde nästan att nå't var på g för du var lite osynlig. :)
    Inte så skönt ute idag och än mindre skönt i 1.5 timme i Gustavsbergsbacken igårkväll...

    Kanske hinner vi ses igen innan bäbisarna kommer. Kram/M :)

    SvaraRadera
  2. Du är då verkligen produktiv! :)
    Tyvärr har jag ju inte samma talanger som du annars hade jag gärna suttit och sytt och stickat som en liten blådåre.

    //Anna

    SvaraRadera
  3. Magdalena: Vi hoppas på en korvgrillning i Badhusparken på lördag, fika hos oss sen.
    Anna: Det blir inte så perfekt, men det är skoj! Det är ganska lätt att lära sig så ta tillfället i akt!

    SvaraRadera