onsdag 9 mars 2011

Morgonstund.....

Ännu en tidig morgon. Antingen håller kroppen på att ställa in sig på tidigare morgonvanor eller så håller min sömnfunktion på att brytas ned. Faktum är att jag är fånge i min egen kropp nattetid, sover bara korta stunder och vaknar med ont i magmusklerna, som för övrigt sitter på andra ställen än normalt. Klev upp kl 05.00. Mikael klev också upp då eftersom han drabbats av samma åkomma, men lite mer åt skengraviditetshållet. Det är enormt irriterande att inte kunna sova när man får, snart är dessutom den tiden förbi. Vi åt frukost och 05.50 satt vi och skrev inköpslista för dagens middag. Jag har iallafall tur som kan ta en liten tupplur på dagen.

För att illustrera våra tidiga morgnar har jag valt denna förjäkla tråkiga bild:

1 kommentar:

  1. Tröttsamt. Sömnsvårigheter är verkligen inget roligt. Jag har alltid en eller några nätter/vecka då jag sover uselt. Det tär på humöret och orken...

    SvaraRadera