söndag 27 februari 2011

En fyraåring

Idag för fyra år sedan föddes Tim. Vi firade hans födelsedag igår och förra helgen, ändå undrar han när hans kalas blir av. Han har bl a fått en Buzz Lightyear som är väldigt populär. Buzz snackar en hel del och är ganska rolig att lyssna till, iblaad även lite skrämmandnär de helt plötsligt om den ligger någonstans säger högt "Hallå, är du där!", höll på att skrämma vettet ur mig.



Oj, vad bra det är i Badhusparken i år. De har gjort jättefint, som alla år men extra fint just i år med ruschkana och pulkabacke. Albin var klart bättre idag, åt som vanligt och gav inga tecken på magsjuka, det känns så skönt om vi får slippa den åkomman nu. Eftersom alla var pigga bestämde vi oss för en tur till Badhusparken i morse. Jag klarade med nöd och näppe gå fram och tillbaka så mig kan man ju inte kalla pigg och rask. Känner mig som 85-år med vaggande gångstil, överansträngd och andfådd. Men jag tyckte att det var helt underbart att komma ut lite med tanke på att jag inte varit utanför dörren på tre dagar.



På eftermiddagen var jag på Jamtli för att titta på Peter 2meters foton som han tagit i Ann-Katrins glashytta i Duved. Ann-Katrin, Magdalena och Jag möttes upp. Vi fikade och pratade, det var supertrevligt! Roligt att träffa Peter 2meter också och se hans superfina foton. Senast jag träffade Ann-Katrin var på nyår, det är alltid lika skoj att träffa henne, roligt om det blev oftare bara. Jag och Magdalena har fått till att träffas ofta nu när hon är föräldraledig och jag sjukskriven, det är skoj! Vi fortsätter in i det längsta att boka in lunchdejt varje vecka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar