torsdag 3 mars 2011

Ångest, glädje och tacksamhet!

I morse vaknade jag 05.30, illamående, trött och täppt i näsan. En viss ångestkänsla infann sig men sedan var jag tacksam över att jag levde, något överdrivet, men ändå. Kände mig som Gilbert Grapes morsa när jag baxade mig ur sängen. Mådde lite bättre efter lite frukost och till min stora lycka fann jag en helt oöppnad nässpray i kylen. Jag har ju den senaste tiden varit en flitig kund på apoteket, hamstrat både det ena och det andra, t ex nässpray. Jag har ett bonuskort där för receptfria läkemedel, det måste ju vara maxpoäng på det vid det här laget.

De senaste nätterna har jag varit vaken långa perioder, kan inte ligga, sitta och absolut inte sova trots att jag är supertrött. Det är verkligen skönt att kunna vila mycket på dagtid. Eftersom min normala rörelsefrihet blir sämre så känner jag mig för varje dag mer och mer redo för förlossning. Jag hoppas jag kan känna ren glädje när jag kommer in på förlossningen. Det ska ju bli spännande vilka som bor därinne och en fantastisk befrielse att bli av med magen.

Den här supersöta bilden hittade jag på nätet.


2 kommentarer:

  1. Underbar bild! Hoppas du piggar på dig och kan få lite skön, välbehövd sömn innan "touchdown".

    Kram!

    //Anna

    SvaraRadera
  2. Ja, vilka gullungar! :) Nässpreja på - snart är det över!

    Kram/M

    SvaraRadera