onsdag 9 mars 2011

2 kg klassen

Ja, idag har jag alltså varit gravid i precis 36 veckor. Imorgon går jag in i den 37 veckan. Vi var på ultraljudskoll nu på morgonen och det gick bra. Ettan ligger fortfarande med huvudet ner och väger uppskattningsvis 2 300 gram. Tvåan sitter fortfarande i säte, vilket inte spelar så stor roll, och väger lite drygt 2 100 gram. På två veckor har de ökat 400 gram vardera. Jag är glad att de kommit upp i 2 kg klassen nu. En vecka till i magen skadar inte för tillväxten, det kan bli två veckor till också, men det känns tveksamt länge. Förlossningsläkaren samt barnmorskan idag hade inget att anmärka på dagens undersökning. Vi har en ny tid för ultraljud på tisdag nästa vecka om inget annat händer.

Jag kollade på förlossningsprogrammet i måndagskväll som tv4 sände. När jag inte är gravid så får jag lite rysningar av den sortens program, trots mina gamla meriter, men inte nu. Jag känner mig jäkligt laddad, nu kör vi snart och får det överstökat! Le grande fínal!

Stackars alla känsliga tittare, men jag måste bara visa, det ser ju helt groteskt ut tycker jag själv! Den tickande bomben!

3 kommentarer:

  1. "Du är jättefin i kläder men jag skulle inte vilja se dig naken..."

    Hahaha! ;D

    Grattis till 2 kilo per knodd! Kanske hinner vi med en fika till! :D

    SvaraRadera
  2. Ha, ha, ha, jag tänkte faktiskt på den frasen när jag la in kortet. Usch vad jag skäms för det uttalandet!! Jag hinner gärna med en fika!

    SvaraRadera
  3. Sprrrrrrrick... ;)
    Gött ändå att du gått så länge. Stora, ungar blir det! :)

    SvaraRadera