onsdag 16 mars 2011

Fortsättning följer....

02.00, vaknar, går på toaletten. Lägger mig igen, men visst har jag lite värkar? Eller? Nej, kanske inte. Fösöker sova. Men visst är det värkar, ja, nej, ja, nej....? Går upp, känner efter, jo, nej, nja, lägger mig igen.

04.00, jag kan inte sova, jag har nog iallafall lite värkar. Jag hör en av Ernst-Hugos repliker i serien Riket, "Din jävla simulant!" som han säger till tanten som ständigt är på sjukhuset men aldrig är sjuk. Sov nu. Sen ser jag en inre syn, mig själv föda i vår säng eller i hallen. Nej, fan det här går, vi måste in på förlossningen.

Upp, Mikael fixar frukost att ta med, jag klär på mig, ringer förlossningen och förklarar att jag är lite oroligt lagd just nu. De är ju förståss gulliga som vanligt och tycker absolut att vi ska komma in, de tycker inte att jag är någon simulant. Viktigt att vara på plats om det sätter igång.

Vi går in, vårt rum står som vi lämnade det igår, äter frukost, som en liten pic-nic. En barnmorska kommer in och sätter CTG-kurva på mig. Jag har några rejäla värkar som maskinen avläser, skönt, jag kanske inte är en simulant ändå! Bäbisarna har bra hjärtljud. Efter en timme, kopplar de loss mig från maskinen. Allt ser bra ut, men det behövs lite bättre värkarbete för förlossning, precis samma konstaterande som tidigare. Barnmorskan lägger kurvan till handlingarna (min journal), som vid detta laget, måste vara ganska tjock. Jag och Mikael stannar en liten stund men jag bestämmer att vi går hem igen. Går förbi barnmorskemottagningen bara för att meddela "På återseende!"

3 kommentarer:

  1. "Att vänta på nå't gott är ju bara härligt!" ;D

    Snart så!

    Kram/M

    (Vi hade kunnat luncha på sjukhuset - hahaha!)

    SvaraRadera
  2. Ja, det ska bli skönt när den här följetången är över. Världens mest utdragna förlossning. Det är tur att jag inte har ont fysiskt iallafall....än, däremot mentalt, och nätterna är värst.

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Ja Järegårds repliker (i Riket) ekar långt efter det att man sett serien. Jaflar vad bra han var! Jag tror inte att du uppfattas som en simulant av n å g o n. Själv tycker jag att du är en kämpe!
    Lycka till mu Caroline! Det ska bli spännande att få höra "allt" när det är över. :)

    SvaraRadera