måndag 28 mars 2011

En vecka och en dag

Vi har det bra, så här några dagar efter hemkomst från BB. Alicia och Maj äter mer och mer bröstmjölkersättning för varje dag som går. Det är en helt ny erfarenhet då vi aldrig gett det till Albin och Tim. Jag ammar också men vi strävar just nu till att fetta på dem, kanske en vecka till, så de når upp till sina födselvikter. Alla barnmorskor, som vi haft kontakt med är helt inne på bröstmjölksersättning i första hand, amningen kommer i andra hand de första veckorna. Konstigt med tanke på den minst sagt rabbiata inställningen till amningen som jag upplevt tidigare. Hursomhelst så går det bra, de går sakta upp i vikt och är naturligtvis hur nöjda som helst. Sover, äter och bajsar.


Albin kom på att han kunde göra hela familjen i LEGO. Det tillkom två otippade familjemedlemmar, syrrans ex Staffan och dagisfröken Stefan.


3 kommentarer:

  1. Vilka sötnosar! Hon till vänster i bild (Alicia?) liknar Albin och hon till höger (Maj?) liknar lille Tim, tycker jag. :o)
    Vad rolig Albin är som slänger in två bonusmedlemmar! Stor familj ni har! ;o)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jättegulliga! Håller med, vänstra tjejen är jättelik Albin men den andra är inte lik någon tycker jag - lik sig själv. :)

    Ska bli skoj å se dom in real life!
    Kram/M :)

    SvaraRadera
  3. Jag skulle förståss ha skrivit namnen. Maj vänster och Alicia höger. Jag ser Albin och Tim i båda, man ser att de är syskon, helt klart.

    SvaraRadera