fredag 11 februari 2011

Extremt irriterande

Idag har jag ätit lunch med några jobbarkompisar, jag var lite av en bromskloss då jag inte orkar gå så långt, men vi åt till slut gott på en ny indisk restaurang. När jag kom hem la jag mig i soffan och lyssnade vidare på en ljudbok som jag tidigare lånat på biblioteket, "Små citroner gula" av Kajsa Ingmarsson, en lättlyssnad historia som påminner fläckvis om mitt tidigare liv i Stockholm som servitris och singel. Det jävligt irriterande är att vissa skivor ser ut som någon har torkat av med sandpapper så det ständigt hakar upp sig. Vad jag lärt mig av detta är att kolla lite på skivorna om man lånar på bibblan. Annars är ju bibblan mitt nya mecka dit jag vallfärdar mer än gärna en gång i veckan, så länge jag orkar. Min plan är att låna ljudböcker och lägga in i min iPod för att kunna lyssna nattetid senare när det troligen är amning flera timmar per natt. Jag är mycket nöjd med den planen, just nu! Nu ska jag lyssna vidare på denna något upphackade historia.

1 kommentar:

  1. Hej Caroline och tack för inbjudan till din spännande blogg! Så kul att få följa dig och dina pojkar och det ska bli så kul att se va det är för filurer som ligger och jäser i magen! Tänk att du snart är fyrbarnsmamma, det är jättehäftigt! Ta hand om er! Kramar Maria

    SvaraRadera