lördag 26 februari 2011

Kalas, blöjleverans och magsjuka

Vi har precis avverkat Tims födelsedagskalas för mormor, morfar och moster Lotta. Det blev sopplunch och tårta. Mina föräldrar kom med en blöjleverans på två sopsäckar. Min pappa som frekvent åker till Norge i diverse ärenden har nu ett nytt ärende och det är att köpa blöjor till oss. Det  finns en butik som säljer de minsta libero-blöjorna för 14 kr norska per paket och var fjärde paket gratis. Jag brukar i vanliga fall inte jaga reapriser men i det här fallet är det enorm skillnad och roligt att kunna lägga pengar på annat. Dessutom måste ju min pappa ha lite fler anledningar att åka till Norge.



Albins discobesök igår blev en rejäl besvikelse. Jag hade ingen tanke på att det var någon form av försäljning där. Mikael däremot tänkte på det och frågade då han följt Albin dit. Det visade sig att de sålde godis och läsk, Mikael gav Albin 10 kronor extra. Extremt snålt, jag vet inte hur han tänkte om han nu tänkte alls. Hursomhelst så räckte tian till godis men ingen läsk betättade Albin med gråten i halsen när han kom hem. Han tyckte därför att det hade varit ett värdelöst disco!

Nu på morgonen kräktes han upp det godis han fått i sig. Sedan har han varit lite illamående hela dagen, men inget mer kräk.

Av alla gånger att få magsjuka så skulle det passa vår familj sämst av alla tillfällen just nu, eller sämst för mig med hänsyn till mitt "välsignade tillstånd". Jag har tryckt i mig lite hela vitpepparkorn i ett desperat försök att undvika smitta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar