måndag 12 september 2011

Åldersnoja

Hjälp! Jag är gammal, slog det mig häromdagen. Det började med att jag kom på att den här tiden för X antal år sedan åkte jag till USA som au-pair. Mer exakt 20 år sedan kom jag på. 20 år det låter ju som en evighet, och det är verkligen inte så att jag tycker det känns som igår, men visst tiden går och man blir äldre. HJÄLP, gammal, gammal. Senare samma dag satt jag och läste DN. De intervjuade en kille på stan och han såg ut att vara kring 50 år, men han var enligt texten 38 år. HJÄLP, lika gammal som jag, gammal, gammal. Kollade mig i spegeln och det blev en lite oattraktiv vinkel, HJÄLP, gammal, gammal. Om 20 år är jag 58 år. Kommer jag tänka att tiden gått fort eller att jag hunnit allt jag vill. HJÄLP, hur ska jag hinna bli gammal, gammal! USCH jag vill verkligen inte bli gammal, snacka patetiskt men vem vill det egentligen? Men vad fan jag hoppas jag kan leva livet även som gammal!

1 kommentar:

  1. Jag kan också känna så - att tiden springer iväg och att man plötsligt inser att det inte var 5 år sedan utan 15 år sedan det och det hände... Man undrar: vad fan hände? Hur kom jag hit? Jag KÄNNER mig ju inte särskilt mycket äldre.

    SvaraRadera